wtorek, 15 marca 2016

Fresh 'n Rebel - bezprzewodowy głośnik Bluetooth

Uwielbiam gadżety i różnego rodzaju nowinki elektroniczne. Lubię podążać za nowymi trendami, dużą wagę przykładam do wyglądu, nowoczesnych kształtów, wyróżniającego się koloru... ale bardziej liczy się dla mnie funkcjonalność przedmiotu. Naturalnie zależy mi na tym, aby sprzęt wyglądał stylowo, jednak liczy się przede wszystkim użyteczność gadżetu.

Moje odkrycie tego roku to Fresh 'n Rebel bezprzewodowy GŁOŚNIK BLUETOOTH. 
Do tej pory uważałam, że jakość dźwięku z takiego małego i na dodatek bezprzewodowego urządzenia pozostawia wiele do życzenia, jednak.... bardzo się myliłam. Małe słodkie pudełko, różowe, niepozorne... a wydobywa się z niego na prawdę dobry dźwięk. Powiedziałabym nawet, że bardzo dobry.

Bezproblemowo łączy się z telefonem, tabletem, komputerem. Nie zrywa połączenia nawet podczas odtwarzania muzyki z Internetu. Zasięg urządzenia testowałam w mieszkaniu, max 5-6m i działał bez zarzutów. Nie wiem jaki jest maksymalny zasięg głośnika, ale myślę, że spokojnie będzie można włączyć muzykę z laptopa w pokoju a głośniczek postawić np na tarasie. Głośnik posiada wbudowaną baterię, która pozwala nam odtwarzać muzykę przez 20h. Ja od nowości nie ładowałam jeszcze baterii a korzystałam z niego już kilkukrotnie. Nie wiem ile godzin łącznie działał, jednak czas "czuwania" (jak do tej pory 2 tygodnie) też jest bardzo ważny, dlatego u mnie wielki plus za to, że nie trzeba go ładować co drugi dzień. Głośnik jest niewielkich rozmiarów, ma ok 15 cm długości, wysokość i szerokość ok 6 cm. Waży niecałe 0,5 kg. Tak na prawdę, możemy go zabrać ze sobą wszędzie. Zmieści się na pewno do damskiej torebki :) Głośnik jest solidnie wykonany, bardzo ładnie się prezentuje i przede wszystkim nie posiada kabli i innych przewodów, których nie znoszę. Gdy pierwszy raz go podłączyłam do komputera i usłyszałam dźwięk, byłam pod wrażeniem. Dawno, dawno temu miałam jakieś słuchawki bezprzewodowe, w których zamiast muzyki można było usłyszeć same szumy i trzaski. Widzę, że przez te kilka lat technika bardzo poszła do przodu i dzisiejsze głośniki bezprzewodowe posiadają jakość dźwięku podobną do urządzeń przewodowych. 
Z czystym sumieniem mogę polecić ten głośnik. Każdy kto go kupi będzie na pewno bardzo zadowolony.

Dokładne dane techniczne oraz sugerowaną cenę detaliczną możecie znaleźć na stronie  hama.pl.








wtorek, 15 września 2015

ZIELONE WARZYWA - SAMO ZDROWIE




Dzień dobry na zielono :)  
 

Czy wiecie, że kolor tego co jemy, jest równie ważny jak wartość odżywcza pokarmu? Zielone warzywa zawierają chlorofil, który wzmacnia odporność organizmu, chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, wpływa na czerwone krwinki. Zielone warzywa są jednymi z najzdrowszych. Najlepiej zjadać je na surowo, bo wtedy nie tracą cennych składników odżywczych. Zielone warzywa zawierają kwas foliowy, który zaliczany jest do witamin z grupy B.



Natka pietruszki

Natka pietruszki znana jest od wielu lat. Zawiera mnóstwo wapnia, magnezu, żelaza, potasu, witamin C, A, PP i kwasu foliowego. W mniejszych ilościach zawiera również witaminy E, B, D i K. Ponadto ułatwia przyswajanie żelaza z innych produktów. Jak działa? Odtruwa organizm, zapobiega krzywicy i anemii, poprawia wzrok, działa moczopędnie, usuwa nadmiar wody z organizmu. To zielone warzywo z powodzeniem może być dodawane do wielu dań: mięs, zup, sałatek, surówek, kanapek.

Szczypiorek

Jak działa szczypiorek? Lekko przeczyszcza, poprawia trawienie, pobudza apetyt. Jest źródłem wielu witamin i minerałów: witamin B1, B2, C, potasu, wapnia, sodu, magnezu, fosforu, chloru, kwasu foliowego, karotenu. Należy do rodziny cebulowatych, dzięki czemu korzystnie wpływa na odporność organizmu i ma właściwości bakteriobójcze. Zdrowa dieta powinna zawierać duże ilości szczypiorku. Jest on idealny do kanapek, sałatek, surówek, past i potraw z jajek.

Szpinak

Zawiera prawie wszystkie witaminy: A, C, E, K, B, a także jod, żelazo, kwas foliowy, mangan. Dzięki temu zapobiega krzywicy, anemii i odciąża serce. Najlepiej jest jadać go na surowo, gdyż gotowany powoduje utratę żelaza i kwasu foliowego. Wadą szpinaku jest hamowanie wchłaniania wapnia, więc nie powinny jadać go chorujący na nerki, żołądek, ze skłonnościami do reumatyzmu i artretyzmu.

Brokuły

Znane są przede wszystkim ze swoich właściwości przeciwnowotworowych. Zawierają sulforafan, czyli substancję, pobudzającą w komórkach procesy zwalczania wolnych rodników, a także produkcję enzymów w wątrobie, które usuwają związki rakotwórcze. Brokuły bogate są także w witaminy A, B1 i B2 oraz C. Tej ostatniej zawierają więcej niż owoce cytrusowe. Regenerują układ odporności, mózg i kości. Spożywając te warzywa, dostarczamy naszemu organizmowi także fosforu, wapnia, magnezu i żelaza. Uważajmy jednak, by nie gotować ich zbyt długo, bo wtedy tracą wiele cennych właściwości.

Groszek zielony

Jest świetnym źródłem błonnika i białka. Lekkostrawny, dobrze wpływa na pracę układu trawiennego. Może też łagodzić objawy menopauzy i - podobnie jak brokuły - zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory. Pomaga też obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Dzięki zawartemu w nim potasowi, przeciwdziała udarowi mózgu. Bogaty jest także w inne składniki mineralne, takie jak: magnez, wapń, żelazo, kobalt, fluor czy sód. Nie brakuje mu też witamin z grupy B (pozytywnie wpływających na układ nerwowych), witaminy E oraz C. Nie wszystkim jednak służy. Nie powinny spożywać go osoby cierpiące na kamicę nerkową czy dnę moczanową.

Zielona papryka

Reguluje przemianę materii, dostarcza soli mineralnych (głównie potasu i wapnia) oraz witamin (szczególnie C i beta-karotenu). Zawiera także flawonoidy, które zwalczają wolne rodniki, zapobiegając rakowi i chorobom układu krążenia. Papryka pomaga obniżyć ciśnienie krwi, poprawia również odporność. Warzywo to nie tylko ma szereg właściwości zdrowotnych, ale przez niektórych uważane jest za afrodyzjak.

Kapusta

Rodzina warzyw kapustnych jest znana z dużej zawartości związków chemicznych o działaniu przeciwnowotworowym. Dzięki dużej zawartości witamin C, A, B, B1, B2, B6, K, E hamuje zmiany sklerotyczne, przyspiesza gojenie się ran, podnosi odporność organizmu, poprawia wzrok, leczy rany i oparzenia czy odmrożenia, pomaga w zaburzeniach systemu nerwowego, wzmacnia koncentrację, wzmacnia nerwy, pomaga przy trawieniu tłuszczów i węglowodanów, wzmacnia krzepliwość krwi stąd okłady że świeżych liści kapusty włoskiej stosuje się zewnętrznie przy wylewach krwawych, zwichnięciach, zapaleniach stawów, korzystnie wpływa na cerę. Sok z kiszonej kapusty ma doskonałe właściwości oczyszczające organizm i skórę, pomaga nam także pozbyć się toksyn, nagromadzonych w organizmie i jego picie pomoże nam także podczas rzucania nałogów.

Ogórek

W przeciwieństwie do wielu warzyw zielonych zawiera niewiele witamin i związków mineralnych, gdyż w 90 proc. składa się z wody. Za to jest bardzo niskokaloryczny, dlatego stanowi idealną przekąska dla osób, będących na diecie. Poza tym jego sok cieszy się sławą odtruwacza organizmu. Jedzenie ogórków zaleca się w przypadku chorób dróg moczowych, a także chorób serca i schorzeniach reumatycznych. Pamiętajmy, by nie łączyć go z innymi warzywami, zawierającymi witaminę C - ogórek po prostu ją zniszczy. Połączenie pomidorów z ogórkiem - zarówno w sałatce, jak i na kanapce - nie jest więc, pod względem zdrowotnym, najlepszym rozwiązaniem.

Seler naciowy

Bez niego nie może obejść się żadna dieta odchudzająca ani oczyszczająca. Seler naciowy jest nie tylko niskokaloryczny, ale też świetnie radzi sobie z toksynami w organizmie. Pobudza przemianę materii i usuwa szkodliwe produkty uboczne tego procesu tj. kwas moczowy, który osadzając się w tkankach, doprowadzić może do poważnych chorób stawów. Poza tym korzystnie wpływa na nasz układ odpornościowy. Zawiera witaminy A, C, E oraz B1 i B2. Bogaty jest także w takie składniki odżywcze jak wapń, żelazo, magnez i fosfor. W jego łodydze znajduje się związek chemiczny o nazwie pthalide, który ma właściwości uspokajające.

Sałata

Obniża poziom cukru i złego cholesterolu we krwi. Poprawia także pracę układu trawiennego. Jej liście działają jak miotła, oczyszczając organizm z toksyn. Przeciwdziałają zaparciom. Sałata ma też właściwości moczopędne. Jest bogata w fosfor i wapń, nieco mniej - w żelazo i magnez. Zawiera sporo witamin: A, B1 i B2 oraz C i E. Pamiętajmy jednak, by raczej nie sięgać po bardzo popularną sałatę lodową - jest wyjątkowo uboga w składniki odżywcze. Lepiej wybierzmy masłową lub rzymską.

Por

Por składa się głównie z wody, jej zawartość wynosi 88 proc. Pozostałe 12 stanowią węglowodany i białka. Zawiera witaminy z grupy B, korzystnie wpływające na układ nerwowy. Znajduje się w nim też trochę witaminy C i niewielka ilość witaminy E. Jego główne składniki mineralne to fosfor i wapń. Ma właściwości moczopędne. Sporządzony z pora syrop pomocny jest natomiast w walce z przeziębieniem. Por działa leczniczo na układ trawienny, szczególnie przydatny jest w zatruciach. Powinny go jednak unikać osoby mające problemy z wątrobą, ponieważ może powodować wzdęcia.

Cukinia

Jest cennym źródłem witamin B1, B2, C, PP oraz karotenu, czyli prowitaminy A. Jest też bogata w minerały, szczególnie w wapń i potas - związek szczególnie ważny latem, gdy pocąc się, tracimy go najwięcej. Jest idealna dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ ma bardzo mało kalorii - 100 g dostarcza organizmowi zaledwie 15-16 kcal!

(informacje zostały zaczerpnięte ze stron:kuchnia.wp.pl, portal.abczdrowie.pl, vegeabc.blogspot.com)

środa, 12 sierpnia 2015

POZBĄDŹ SIĘ WYMÓWEK RAZ NA ZAWSZE





WYMÓWKI :) Znacie to ?

"Za młoda, za stara, za wcześnie, za późno, przed okresem, po okresie, w złym humorze, w zbyt dobrym nastroju, zbyt zmęczona, za bardzo zrelaksowana, bo ktoś coś powiedział, bo ktoś czegoś nie powiedział, bo pilnie muszę w domu posprzątać, bo mam jakieś dziwne przeczucie, bo jest tak jak jest, bo mogłoby być gorzej, bo to nie mój czas, bo byłam na imprezie, bo boli mnie głowa, bo przecież mam tyle pracy, bo to nie ma sensu, bo na pewno nie wyjdzie, bo przecież kupiłam książkę, bo jestem sama, bo jestem z kimś, bo nie wiem jak, bo mi się nie chce... jutro, za tydzień, od pierwszego, kiedyś... COŚ DLA SIEBIE ZROBIĘ"

 
Wymówki nie spalają kalorii ‼ Wymówek trzeba się pozbyć raz na zawsze ‼
Co zrobić, by w końcu zacząć żyć aktywnie?
Jak dla mnie na początek:

1. Nie stawiamy sobie poprzeczki za wysoko. Określmy cel główny i cele pośrednie. Małymi kroczkami osiągajmy mniejsze cele tak by w końcu dojść do tego głównego.

2. Nie mówmy wszystkim dookoła o swoim celu. W ten sposób unikniemy presji otoczenia. Presja działa demotywująco. Róbmy to dla siebie.

3. Znajdźmy swój rytm. Nie ćwiczymy tak jak koleżanka, rano, kiedy po przebudzeniu jesteśmy zupełnie bez sił. Znajdźmy porę dnia, która nam najbardziej odpowiada.

4. Wybierzemy na początek aktywność dostosowana do naszych możliwości i taką, która będzie sprawiała nam radość. Nie ma nic gorszego, niż próbować zmusić się do czegoś czego nie lubimy. Dlatego jeśli nie lubimy biegać, to nie starajmy się za wszelką cenę polubić biegania, bo wszyscy biegają to i ja też muszę biegać !

5. Ustalmy sobie, czy wolimy ćwiczyć według planu czy raczej spontanicznie w wolnej chwili. Niektórych z nas motywuje ścisły plan- ustalone dni tygodnia na trening a niektórzy wolą zrobić coś dla siebie gdy tylko mają chwilę wolnego.

 


piątek, 17 lipca 2015

RÓB TO CO KOCHASZ ! NIE PATRZ NA INNYCH !


 


Otaczaj się ludźmi, którzy współdzielą Twoją pasję, są radośni, pełni energii i optymizmu oraz wspierają Cię w dążeniu do celu. Unikaj osób toksycznych, takich, które tylko czekają aż się potkniesz, by powiedzieć "a nie mówiłem", "po co Ci to?", "po co się tak męczysz?" Odsuń się od ludzi, którzy Cię niszczą, nie mają zainteresowań i pasji a jedyne co potrafią to krytykować życie innych. Pamiętaj ! To Twoje życie i tylko Ty o nim decydujesz ! Weź swoje żyje w swoje ręce i rób to co kochasz, to co sprawia Ci przyjemność, nie patrz na innych! Rób to dla siebie ! 

Pamiętaj !

-- kiedy przechodzisz przez najgorsze i podejmujesz decyzję, że się nie poddasz - to, to jest właśnie siła !

-- znajdź w sobie szczęście i pielęgnuj je!

-- nigdy nie możesz pozwolić sobie na to, aby Twoje szczęście zależało od innych ludzi !

-- złe nastawienie do treningu, do diety a przede wszystkim do samego siebie jest jak przebita opona. Jeśli jej nie zmienisz - nie ruszysz z miejsca !

-- to Twoje życie i albo ruszysz dupę i coś w nim zmienisz, albo przestań się nad sobą użalać !

-- to Twoje życie i tylko Ty jesteś za nie odpowiedzialny !


Ja robię swoje, czy to się komuś podoba czy nie. Pasja jest na pierwszym miejscu ! Robię to, bo lubię, bo to mnie uszczęśliwia :)

Pozdrawiam
Ewa







 koszulka - klik 

słuchawki hama.pl

wtorek, 7 lipca 2015

CO ZABRAĆ NA WAKACYJNY WYJAZD, CZYLI WYJAZDOWA LISTA


Czy czułyście kiedyś niepokój podczas wyjazdu na wakacje? Może miałyście dziwne przeczucie, że o czym zapomniałyście?  Może wydawało się Wam, że wszystko spakowane a na miejscu okazuje się, że brakuje kilku rzeczy?

piątek, 3 lipca 2015

ZAKUPOWE PODSUMOWANIE CZERWCA

Mamy lipiec, więc czas na zakupowe podsumowanie czerwca. Poprzedni post podsumowujący majowe zakupy cieszył się wielką popularnością, tak więc kontynuuję serię wpisów na ten temat.