DESER Z AWOKADO

Miał być koktajl, wyszedł deser :)



Składniki:
1 banan
1 awokado
1 jogurt naturalny 400 g

Wszystkie składniki zmiksowałam. 
Otrzymałam 3 porcję pysznego gęstego i zdrowego deseru :)

Uwaga!
Awokado jest bardzo kaloryczne, banan także, dlatego taki deser najlepiej jeść przed południem, aby w ciągu dnia spalić nadmiar kalorii :)
Smacznego :)

 

10 powodów dla których warto jeść awokado:

(1) Mózg: 
Awokado łączy w sobie zdrowe dla mózgu kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E, co jest klinicznie potwierdzone jako prewencja przeciw rozwojowi choroby Alzheimer’a, a nawet cofaniu jej we wczesnym stadium.
(2) Serce: awokado jest bogate w jednonienasycone tłuszcze, które budują zdrowie serca i pomagają obniżać ciśnienie krwi. Jednonienasycone tłuszcze zawarte w awokado zawierają fitoskładnik beta-sitosterol, którego działanie obniżające poziom LDL (potocznie nazywany „złym cholesterolem”) i triglicerydów przy jednoczesnym wzroście HDL (tzw. „dobry cholesterol”) we krwi, zostało potwierdzone klinicznie.
Zawarta w awokado witamina B6 oraz naturalny kwas foliowy z wysokiej zawartości folianów, pomagają regulować homocysteinę, która – jeśli jest jej zbyt dużo – jest zwiastunem złego stanu serca.

(3) Ciąża: Kwas foliowy jest powszechnie zalecany kobietom w ciąży, aby pomóc rozwijać mózg płodu oraz inne narządy. Jednak niektórzy eksperci uważają syntetycznie pozyskiwany kwas foliowy za problem.
4) Oczy: Awokado zawiera karotenoid – luteinę. Luteina jest antyoksydantem (przeciwutleniaczem), który chroni oczy przed uszkodzeniami wywołanymi stresem oksydacyjnym, prowadzącymi do słabego wzroku, zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej.

(5) Ciśnienie krwi: połączenie wysokiej zawartości potasu w awokado – 30% więcej niż w bananach – z omega-3 oraz kwasem oleinowym, jest korzystne w obniżaniu ciśnienia krwi.

(6) Cukier we krwi: jednonienasycone kwasy tłuszczowe mogą zapobiegać lub odwrócić oporność insulinową, jedną z przyczyn cukrzycy typu II. Wysoka zawartość rozpuszczalnego błonnika w awokado pomaga zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi.

(7) Przeciwzapalne działanie: stan zapalny uważany jest za zjawisko leżące u podstawy większości chorób niezakaźnych. Awokado odznacza się obfitością fitoskładników (fitozwiązków) takich jak polifenole i flawonoidy, które posiadają właściwości przeciwzapalne.

(8) Przeciwstarzeniowe działanie:  wspiera wątrobę i system nerwowy. Jest odpowiedzialny za uzupełnianie i „odzyskiwanie” innych przeciwutleniaczy w ciele. Jest niezbędny dla silnego systemu immunologicznego. Awokado jest jednym z niewielu naturalnych produktów, które zwierają duże ilości glutationu.

(9) Trawienie: składniki odżywcze i enzymy zawarte w awokado zmniejszają stany zapalne w żołądku. To również poprawia zdolność ciała do wchłaniania karotenoidów i substancji odżywczych.
Uczestnicy badań, którzy jedli sałatki z awokado, absorbowali pięć razy więcej karotenoidów niż ci, którzy nie dodawali awokado (karotenoidy – wśród nich beta-karoten i likopen). Beta-karoten jest prekursorem witaminy A, a likopen jest składnikiem, który redukuje ryzyko wystąpienia udaru i raka prostaty.
(10) Nowotwory: awokado może pomóc chronić przed nowotworem prostaty i rakiem piersi.



Komentarze

  1. świetny blog ♥
    Jestem tutaj u Ciebie po raz pierwszy i na pewno nie ostatni :*
    zapraszam do mnie :)
    może obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  2. MMM pycha! Bardzo lubię@! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się całkiem, całkiem. Ja na wierzchu udekorowałaby go jeszcze listkiem mięty :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam awokado, ale nie wiedzialam, ze jest ono takim wartosciowym owocem ;)
    super deser! ♥

    Mogę prosić o poklikanie u mnie w najnowszym poście?
    Do wygrania post promujący!
    zapraszam : http://gertrama.blogspot.com/2014/06/jedno-czy-dwu.html

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmy wygląda przepysznie i do tego jest bardzo zdrowe :)

    ♥ z wielką chęcią obserwuję i zapraszam do siebie :) ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota, aż mam ochotę go zjeść :*

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. o mniam <3 musze kupic awocado i sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm...avocado z bananem mowisz? ciekawa kombinacja chyba bym na to nie wpadla, na pewno wyprubuje bo ostatnio kreca mnie takie rozne zdrowe miksy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam awokado :) Jeszcze nie miałam okazji jeść go w takiej wersji deserowej. Muszę wypróbowac ten przepis.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł. :))
    Pozdrawiam
    Maja ♥
    http://friend-ffriend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo mniam musze wypróbować !

    Zapraszam także do mnie przerabiam ubrania może coś Cię zaciekawi ;)
    http://hermosos-diy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj. Zostaw link a na pewno Cię odwiedzę :)

Popularne posty