niedziela, 15 lutego 2015

ŁAP CHWILE


Instagram - codzienny zdjęciowy pamiętnik. Dzięki tej aplikacji moja pasja do fotografowania odżyła. Dzięki niej jeszcze bardziej zaczęłam zauważać ile piękna nas otacza.


Codzienne fotografowanie wszystkiego dookoła sprawia mi wiele radości. Wyciszyłam się, przestałam gnać bezsensownie przed siebie i omijać wszystko szerokim łukiem, przestałam omijać życie. Teraz czuję, że w nim uczestniczę a nie oglądam je stojąc z boku. Potrafię zatrzymać się na chwilę i nacieszyć oko tym co mnie otacza.

Czas leci niesamowicie szybko, dopiero były Święta, potem Nowy Rok a teraz już połowa lutego. Zdjęcia zatrzymują chwile na dłużej. Dostrzegam piękno tam, gdzie do tej pory nie zauważałam.  Potrafię zachwycić się błękitem nieba, zielenią nas otaczającą, nową filiżanką czy dekoracją do pokoju. Widzę piękno w codziennym życiu. Moja lustrzanka jak i aparat w telefonie pozwalają mi oglądać świat z innej perspektywy. Łapię chwile, zatrzymuję je w kadrze. Nauczyłam się patrzeć i widzieć. Wielu z nas nie posiada takiej umiejętności, dla wielu jest to śmieszne zawracanie sobie głowy głupotami. W pędzie życia nie dostrzegają tego, że świat jest piękny i wiele rzeczy im umyka. Ja dostrzegam i dobrze mi z tym. Człowiek wrażliwy na piękno jest szczęśliwszy. Jestem szczęśliwa!

  Jak zawsze w takiej sytuacji refleksji odnoszę się do kilku złotych myśli:

"Każda rzecz jest w jakiś sposób piękna, ale nie każdy jest w stanie to piękno dostrzec"
                                                                                                                        Konfucjusz


Nie jest szczęśliwy ten co ma w życiu wszystko, ale ten, który cieszy się wszystkim co ma. 


"Kiedy się spieszysz, nic nie widzisz, nic nie przeżywasz, niczego nie doświadczasz, nie myślisz! Szybkie tempo wysusza najgłębsze warstwy Twojej duszy, stępia Twoją wrażliwość, wyjaławia Cię i odczłowiecza"
                                                                                                                   Ryszard Kapuściński


Naprawdę żyje tylko ten, kto nieustannie cieszy się z życia.
albo podobne:
Jedyne co ma w życiu sens, to cieszyć się każdą darowaną chwilą.


a tutaj zatrzymane chwile z ostatniego tygodnia
miłego oglądania













 









53 komentarze:

  1. świetne zdjęcia! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia :) Ile kosztuje ten kubeczek z Pepco? Bo ostatnio go widziałam, ale nie zwróciłam uwagi na cenę, a jest prześliczny *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. mimo, że to tylko aplikacja- chce się przez nią działać! Robienie zdjęć ze zwykłej codzienności, fotografowanie tego, co nas otacza- to wielka frajda. Miło jest się tym przy okazji podzielić z innymi i ucieszyć ich oko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia. Instagram uwielbiam, chociaż często dodaje zdjęcia z aparatu zamiast z telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia świetne, a cytaty dają dużo do myślenia. Urzekła mnie beżowa bluza z koronką - cudo <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bluza jest świetna :) Może kupię coś kiedyś z podobnym hasłem albo sama sobie stworzę jakąś bluzę :)

    miscellaneous-em.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam tego rodzaju posty ! Fajnie oglada się zdjęcia lifestylowe, bo można troszke poznac ich właściciela :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też łapię! Na instagramie i poza, robię mnóstwo zdjęć. Również sprawia mi to niesamowitą przyjemność, fotografią się również interesuję i właśnie wracam po dłuższym odstawieniu lustrzanki w kąt. Obiecałam sobie, że znajdę więcej czasu na kontynuowanie dalszej nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo, dwie parówki z kieliszkiem wina w wannie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe cytaty i udane fotki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia!!!!:)

    Dzięki za wizytę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bluza jest genialna!^^ Padłam, jak zobaczyłam napis ;) Założyłabym taką. Lubię pozytywne i wesołe przesłania ;> Spodobały mi się Twoje cytaty. Chyba zapiszę je do swojego notatnika ze złotymi myślami. Lubię do niego wracać :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Super post! Bardzo inspirujący

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Przed ostatnie foto kojarzy mi się z tytułem "pokłony zimy". Pięknie zatrzymane momenty. I świetny post. ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię miksy takich zdjęć i ta bluza genialna i nogi w pianie ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze powiedziane..łapmy chwilę, bo już drugiej takiej samej nigdy nie będzie! Super sylwetka!

    OdpowiedzUsuń
  17. very nice
    http://findshopping.blogspot.in/2013/03/usa-online-shopping-sites-art-photo.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jest szczęśliwy ten co ma w życiu wszystko, ale ten, który cieszy się wszystkim co ma- od dziś mój ulubiony cytat :D Women Health już przeczytany u mnie:P

    OdpowiedzUsuń
  19. zdjęcia cudowne, podoba mi się Twój punkt widzenia.. 'szerszy punkt widzenia':)

    OdpowiedzUsuń
  20. ładne zdjęcia:) czekam, aż i mój storczyk zakwitnie;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne tulipany ! :) Uwielbiam robić zdjęcia i wracać do nich po pewnym czasie :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta bluza powinna byc w szafie każdej kobiety! Zdecydowanie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie to napisałaś. Trzeba doceniać to co się ma i się tym cieszyć, a nie wymagać więcej :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. mam taki bialy wazon z idea!
    zapraszam do wspolnej obserwacji !

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale bajeczny klimat na zdjęciach :-) Nie mam konta na instagramie, bo mnogość kont mnie akurat przytłacza, blog angażuje mnie wystarczająco i daje odmianę od codzienności i to właśnie blog mnie zachęcił do robienia zdjęć, bo chciałabym na nim umieszczać swoje prace. Piszesz, że dzięki fotografowaniu nauczyłaś się patrzeć i widzieć i zgadzam się z tym w 100%. Robienie zdjęć wymusza zwolnienie, nie można robić zdjęcia w biegu. A kiedy fotografujemy częściej, to zaczynamy coraz częściej zwalniać, potem już i bez aparatu :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czas leci bardzo szybko, pamiętam jak przygotowywałam się do świąt, a zaraz marzec.. Bluza jest dobra;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo fajne zdjęcia :D przyjemnie sie je ogląda ;*

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja jakoś jeszcze nie wciągnęłam się w Instagram, może dlatego że mój telefon jest stary i nie robi ładnych zdjęć, a aparatu nie noszę na co dzień ze sobą, ale kto wie może po zmianie na nowszy model przekonam się do niego :).

    OdpowiedzUsuń
  29. Czas mija tak szybko a jak ma się obowiązki to już wogole uhhh :/
    Zdjęcia są świetne :) i ta bluza :D
    U mnie też ostatnio tulipany na stole :P

    Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ciekawy post i ładne zdjęcia:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja uważam ,że trzeba się cieszyć każdym dniem i przeżyć swoje życie jak najlepiej się potrafi .Również potrafię cieszyć się wieloma rzeczami,których inni nie dostrzegają .Piękne zdjęcia .Pozdrawiam

    http://krainakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Az wstyd się przyznać ze nawet konta tam nie mam, ale moze dobrze i blog i Instagram,nie byloby pewnie wogle czasu dla rodziny i dzieci

    OdpowiedzUsuń
  33. super fotki!
    masz racje warto zyc dla pieknych chwil
    beautiful look!
    xoxo
    Patinka
    www.patinkasworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeszcze do niedawna wrzucanie zdjęć na Instagrama było dla mnie swoistym rodzajem obciachu i próżną chęcią pochwalenia się swoim życiem. A teraz, kiedy prowadzę bloga i jestem bliżej tego wirtualnego świata, rozumiem potrzebę tworzenia takiego pamiętnika w zdjęciach. Tworzymy go dla samych siebie, ale też dla innych, poszukując nowych znajomości, a może nawet przyjaźni, ale też po prostu, żeby kreować markę bloga. Takie czasy, ale to też jest na swój sposób piękne. :)

    Przepiękne kwiatki i cudowne, czyste zdjęcia. Lubię taki minimalizm w wystroju. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. fajne zdjęcia :) miło się je ogląda. Ja jakoś nie mogę przemóc się robieniu zdjęć czemukolwiek innemu niż psom :P

    OdpowiedzUsuń
  36. Patrząc na zdjęcia i przy tym na ich wykonanie widać,że przekładasz tę radość. Naprawdę świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Photos are great :)

    Would you like to follow each other? I'd be so happy! :)

    http://vkusnosbety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. A ja właśnie chciałabym tak wszystko pstrykać, a jakoś nie potrafię, bo jak już robię zdjęcie, to wydaje mi się, że to jest tylko jakaś pierdoła i jednak zarzucam ten pomysł... ; )
    robertakaaa.blogspot.com : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam to samo, ale w końcu zaczęłam zostawiać zrobione zdjęcia :)

      Usuń
  39. Polecam Ci wszystkie książki Pawlikowskiej, a jeśli interesuje Cię tematyka motywacyjna to koniecznie przeczytaj "Obudź w sobie olbrzyma"- Anthony Robbins. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetne zdjęcia + też uważam, że trzeba się cieszyć każdą chwilą :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne robisz zdjęcia :) ja nie mam do tego niestety smykałki :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj. Zostaw link a na pewno Cię odwiedzę :)