10 ZASAD ZDROWEGO STYLU ŻYCIA



Słuchawki: hama.pl


10 zasad zdrowego stylu życia,
czyli mała ściąga dla tych, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu :)


 

1. Miej cel:
- chcę schudnąć,
- chcę zacząć zdrowo się odżywiać,
- chcę popracować nad sylwetką,
- chcę się pozbyć oponki i boczków
- chcę pięknie wyglądać w bikini
- chcę oczyścić organizm
- chcę czuć się dobrze we własnej skórze...

2. Motywacja - sam cel nie wystarczy, potrzebujesz jeszcze motywacji i bodźca, który popchnie Cię do działania.

3. Plan - stwórz sobie plan działania, który pomoże zrealizować założone cele, wyznaczaj sobie kolejne wyzwania, wprowadzaj zmiany stopniowo, nie wszystko na raz. Planuj posiłki, aktywność fizyczną.

4. Czytaj, dokształcaj się, pytaj o radę - w sieci jest mnóstwo dostępnych blogów, na których znajdziesz informacje na temat zmiany nawyków, w księgarniach można kupić też wiele książek na ten temat. Zapytaj również osoby ze swojego otoczenia, które zmieniły nawyki, aby przekazały Ci swoją wiedzę.

5. We dwoje raźniej - znajdź bratnią duszę, z którą razem będziesz przechodził przez etap przemiany. Łatwiej osiągać cele, kiedy wiemy, że nie jesteśmy sami ze swoim postanowieniem.  To wspaniałe móc wymieniać się z drugą osobą swoimi spostrzeżeniami, przemyśleniami i informacjami.

6. Nie kupuj gotowych dań - gotuj w domu! - Gotowe dania, które możemy kupić w każdym sklepie wzbudzają nasze zaufanie, wyglądają bardzo zachęcająco- jak domowe. Niestety zawierają całe mnóstwo dodatków, ulepszaczy, konserwantów, zagęszczaczy,  emulgatorów i stabilizatorów (Guma ksantanowa, guanylan disodowy, difosforan trisodowy). Większość z tych składników w małych ilościach nie jest szkodliwa, lecz spożywanie przetworzonej żywności w dużych ilościach może źle wpływać na nasze zdrowie. Gotując w domu wiemy, że korzystamy tylko ze zdrowych składników, mamy kontrolę nad tym co wkładamy do garnka. Polecam jeść sezonowe warzywa i owoce, pozostałe mogą być dość mocno nawożone a to też nie jest zbyt zdrowe (np. pomidory dostępne są cały rok, ale te "zimowe" nie mają smaku pomidora, a jeśli mają, pewnie zostały bardzo silnie nawożone, bo gdzie o tej porze urośnie pomidor? Tak samo jest z ogórkami czy truskawkami) 
7. Eksperymentuj z jedzeniem, szukaj nowych smaków, zmienników niezdrowych przekąsek. Szukaj prostych zdrowych przepisów. Przygotowanie skomplikowanego dania może Cię zniechęcić do gotowania. Nie jedz codziennie tego samego, pamiętaj, że dieta powinna być urozmaicona, tak aby organizm przyswajał wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Nie jedz cały czas tego samego. Szukaj, zmieniaj i zdrowo eksperymentuj.

8. Zmiany wprowadzaj małymi kroczkami i bez pośpiechu. Nie oczekuj zmian z dnia na dzień, bądź cierpliwy. Nie zmieniaj całego swojego życia od razu, bo szybko się zniechęcisz i wrócisz do starych nawyków. Na początek wyeliminuj słone przekąski, potem słodycze. Naucz się pić wodę mineralną niegazowaną i niesmakową. 

9. Zaplanuj sobie 5 posiłków dziennie. Jedz o stałych porach, co 3-4 godziny. Unikaj podjadania między posiłkami a ostatni posiłek zjedz 2-3 godziny przed snem. Zwracaj uwagę na wielkość porcji. Przy 5 posiłkach dziennie porcje nie mogą być za duże.

10. Ostatni krok to aktywność fizyczna. Sama dieta to nie wszystko! Staraj się, aby aktywność stała się codziennością. Nie wystarczy iść 2 razy w tygodniu na siłownię a resztę dni siedzieć przed TV. Codzienna, nawet mała dawka ruchu jest lepsza dla zdrowia, kondycji i samopoczucia niż tylko 2 razy w tyg. po 1 godzinie treningu. Nie piszę tu o codziennych intensywnych ćwiczeniach, ale np. o spacerach. Spróbuj chodzić pieszo do sklepu zamiast jeździć samochodem. Jeśli masz psa, spacerujcie dłużej niż zwykle. Znajdź dla siebie odpowiednią formę aktywności, która Cię nie meczy, sprawia przyjemność. Z czasem zmień spacery na trucht, bieg, albo dodatkowo zapisz się na siłownię.

Pamiętaj, że dzięki aktywności:
- wzmocnisz ścianki naczyń krwionośnych
- spalisz tłuszcz
- poprawisz przemianę materii
- uregulujesz ciśnienie krwi
- wzmocnisz kręgosłup, mięśnie, stawy
- podniesiesz odporność organizmu
- dotlenisz cały organizm
- rozładujesz negatywne emocje
- poczujesz się lepiej



Na koniec kilka dobrych rad:
- nie jem słodyczy (ewentualnie pozwalam sobie na małą ilość w weekend)
- gotuję w domu
- codziennie zjadam porcję warzyw i owoców
- piję codziennie min 1,5 litra wody
- nie jem słonych przekąsek
- unikam soli
- stosuję zdrowe tłuszcze, np. oliwa z oliwek
- jem powoli, przeżuwając dokładnie każdy kęs
- dbam o odpowiednia ilość snu
- zmieniam swoje nastawienie, wierzę w siebie, myślę optymistycznie
- nie zapominam o relaksie












Komentarze

  1. Super post, ale bardziej motywuja mnie zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. no w koncu cos dla mnie mam 25-30 do zrzucenia i wciaz szukam motywacji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia !! :)

    znalazłam Twojego bloga przez modną polkę i obserwuję #210
    jeśli to nie problem proszę również o obserwację :)
    http://xnataliie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny post:):) Rady bardzo dobre i zdjęcia świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to wszystko ujęłaś ; ) Ja od kilku miesięcy mocno nad sobą pracuję, mam nadzieję, że w wakacje będą już bardziej widoczne efekty ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. ja wlasnie ostatnio zaczelam chodzic na silownie! dzieki za rady!


    BLOGDROBE

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne rady !
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post i ładnie rozpisane zasady! :-) Mam taki sam stanik sportowy! :-D Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem Ci, że zmotywowałaś mnie właśnie do zmian! Gratuluje Ci, bo bardzo ciężko mnie ruszyć :D Obserwuję <3
    Jeśli masz ochotę zajrzyj do mnie i zostaw po sobie jakiś ślad :) Serdecznie zapraszam! www.coconutsweetness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, naprawdę świetny i motywujący post !! Uwielbiam takie czytać,bo dodają mi jeszcze więcej determinacji . OBSERWUJĘ !

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥
    http://bitwa-na-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mogę napisać tylko jedno : AMEN!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne rady :) ja również nie jem słodyczy ;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. masz idealne ciało więc myślę ze nie potrzebujesz takiego jedzenia :D pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie najtrudniej jest z odpowiednią ilością snu :/ Za dużo czasu zabiera praca zawodowa, zanim się wróci do domu i ogarnie mieszkanie, to trzeba już iść spać. Wieczna gonitwa za czasem :/

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba sobie wydrukuję Twoja notkę i będę ją czytać gdy dopadnie mnie lenistwo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Długo pracowałaś nad brzuchem? :) Bo jest godny podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny post !Super fotki i piękny brzuch !
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny i przydatny post, wszystkie przydatne wskazówki w jednym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś gdzieś czytałam, ze dziewczyny są na diecie, żeby zmieścić się w ubrania, a ćwiczą - żeby dobrze wygladać bez :)
    Masz rację, regularne posiłki, sport i wiara w siebie to podstawa! Klucz do sukcesu!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mądre słowa, piękne zdjęcia... Chyba muszę sobie wydrukować ten post i na lodówkę!

    OdpowiedzUsuń
  21. Love this! ♥
    Want all the pieces too!
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo dobre zasady :) regularne posiłki dużo dają, sama wiem. Stosuję się do tych zasad i jestem zadowolona ze swojego wyglądu. Jedyny minus to słodycze od których jestem tak uzalezniona,że ich ograniczenie do minimum jest obecnie niemożliwe;p Ale nie mam nadwagi, więc mogę sobie pozwolić na chwilę słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny blog .Na moim blogu modowym pojawił się nowy, wiosenny post: http://kingefashion.com/soft-pink-coat/ - Zapraszam serdecznie :)! Dodaję do obserwowanych. Buziaki Kingefashion:*

    OdpowiedzUsuń
  24. dobre rady - ja tez się nimi kieruje. Zauważyłam różnicę w wyglądzie i samopoczuciu :) A najlepsze jest to że przestałam jeść słodycze i juz ich wcale nie potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo dobry tekst:) We mnie jest brak motywacji - niby zgadzam się z każdym odnośnikiem z punktu pierwszego, ale tak mi jest ciężko jeść co 3 godziny.. mija pierwsza, a ja już jestem głodna:(

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny tekst :) ja też szukam motywacji do poprawy swojego ciała-jestem szczupła ale kondycji brak i ten paskudny cellulit :( a tak nie lubię ćwiczyć,ech...no muszę się zmusić ale obiecuję sobie to już od początku roku...no i dieta-tutaj najgorzej będzie z solą i colą :) no ale...może spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  27. You write so interesting posts and make very beautiful photos! Like our blog! Keep doing it!
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. yum yum yum! Ale pysznosci. U mnie brak motywacji ale planuje troche zmian!
    xoxo
    Patinka
    www.patinkasworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Warto dbać i ruch i zdrowe jedzenie ,organizm nam się potem za to odwdzięczy ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  30. Genialny post, to coś dla mnie :) Muszę zabrać się za ćwiczenia heh

    OdpowiedzUsuń
  31. ale mnie tym postem zmotywowałaś, piękny, mądry przepis na lepsze życie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super post, złote rady! :)

    --------------------------------------
    Zapraszam do mnie na dwa konkursy :) Wystarczy stworzyć projekt lub go opisać! Do wygrania atrakcyjne nagrody :)

    OdpowiedzUsuń
  33. masz świetną figurę, zazdroszczę :p ale moja motywacja leży :/

    OdpowiedzUsuń
  34. taak zasady zdrowego stylu zycia lubie to;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzieki za motywacje! :D
    Zabieram sie ostatnio za ciezkie treningi.. Twoj post mnie bardziej zmotywowal :)
    Dziekuje! :D

    OdpowiedzUsuń
  36. to sie nazywa motywacja ! :)
    super :)

    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny post i piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam mieszankę studencką! Jak każdemu studentowi w trakcie sesji daje dobrego kopa!^^ :) Jeee... mam taką samą żółtą bluzkę z Nike! :) Świetna jest! Pobudza kolorem! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo przydatne rady, oj muszę skorzystac ;)

    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. na początku stycznia zaczęłam ćwiczyć i lepiej się odżywiać - niestety moja przygoda trwała aż 1,5 miesiąca - na 3 tygodnie rozłożyła mnie choroba, później nadrabianie egzaminów i tak się zrobiła miesięczna przerwa. Ale już się nie mogę doczekać kiedy znów wskoczę na rower stacjonarny czy zacznę ćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. świetne zasady!
    Jeśli możesz to poklikaj w nazwy poszczególnych kategorii np. "płaszcze" na moim blogu!
    www.panmalofel.com/2015/03/must-have-spring-summer-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Zdecydowanie nie warto kupować gotowych dań - w porównaniu z domowym jedzeniem smakują fatalnie, albo przynajmniej gorzej. Weźmy takie guacamole czy różne pasty. A dania do odgrzania to już w ogóle syf. Z gotowców tylko mrożonki toleruję :-)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ambitnie - Powodzenia Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Staram się przestrzegać większości zasad, czasami tylko mi nie wychodzi ze słodyczami i odpowiednią ilością ruchu ;).

    OdpowiedzUsuń
  45. Genialny post :)
    http://juli-julcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Wooow świetna figurka! Też powoli zbieram się za ćwiczenia i trochę lepszą dietę... ;P

    OdpowiedzUsuń
  47. bardzo dobre rady, sama staram się dbać o zdrowy styl życia i widzę efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Optymistyczny post! Domowe dania są the best!
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  49. Super post !:) staram się trzymać tych zasad ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Od jakiegos czasu stosuje te wszystkie zasady, mam nadzieje, ze wyjda mi na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Great! Love it!
    Maybe we could follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  52. świetne ja do większośći się stosuję ale mimo tego i tak czasem narzekam na swój wygląd :D kobiety tak mają :*

    OdpowiedzUsuń
  53. świetne rady! u mnie niestety brak motywacji :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój blog? Zaobserwuj. Zostaw link a na pewno Cię odwiedzę :)

Popularne posty